Då var det dax igen!

Den här gången är det bara jag, Jakop och farmor möter upp i på flygplatsen i London. Fast det började bra med att vi vaknade när vi hade planerat att åka hemifrån, så avfärden blev inte så lugn och harmonisk som vi hade planerat.

Vi hann så klart med planet och vi tog oss tryggt och säkert till Gatwick och träffad farmor vid bagagutlämningen. Inget krångel i varken i passkontroll eller tullen. I och för sig visade vi inte upp att vi hade Jakops tabletter med oss!

Givetvis ville biluthyrare sälja på oss en både större och en automatväxlad bil, samtidigt tyckte de att jag skulle ha deras försäkring. Efter lite fram och till köpte jag inte på mig något annat och vi fick en liten söt röd WW. Så nervöst att köra iväg, tur att dev var enkelriktat. Jakop förstod inte problemet, ”mamma kan ju inte höger och vänster!”

Vi tog oss enkelt till Eastbourne och till vårt lilla fina hotell, Chark Farm Hotell. Rummet var klart och vi fick checka in, sen åkte vi ner till piren för lite promenad och lunch.

Det blev fich & chips i en påse längs strandpromenaden. Vilken fantastisk gamal pir, underbart, fast gammalt och otroligt slitet, men ändå!

Vi fortsatte vår lilla biltur till Beachy Head, den fantastiska vita klippan mot havet och fyren. Fantastiskt, nästan magiskt! Vi fick en härlig promenad, otroligt vackert!

Vi forsatte en tur i det fantastiska landskapen innan vi åkte tillbaka till hotellet. Vi sitter nu med ett glas vitt i en härlig engelsk trädgård, solen skiner och det är riktigt varmt och skönt. I kväll planerar vi en middag på en närliggande pub.

Vi hittade snabbt fram till puben, den var inte så välbesökt men mysig och trevlig personal. Alla som kom dit hade sin hund med sig och de fick hundkex av personalen. Vi åt typ tappas på engelskt sätt, till och med Jakop blev nöjd!

När vi kom tillbaka till hotellet var det bara Jakop som inte var trött. Det blev en tidig kväll men det var välbehövligt!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Semester. Bokmärk permalänken.

2 svar på Då var det dax igen!

1. Farmor skriver:

Fina bilder och berättelse

2. Farmor skriver:

Har kollat på vår resa igen sept 2018. Så mysigt vi hade det. Kunde inte ha varit bättre. Blandning av allt!