Dag 3

Både jag och Jakop vaknade tidigt och efter en stund gick vi ut så farmor skulle få sova. Inte det smartaste vi gjort med tanke på att vi inte tog nycklarna med oss!! Självklart så låste vi ut oss samtidigt som vi upptäckte att vi var inlåsta på hotellområdet! Vi fick vänta på att farmor vaknade, kl 8 öppnades grindarna och vi tog oss en morgonpromenad längs kanalen. När vi kom tillbaka så var givetvis grinden stängd, vi var utlåsta!! Farmor svarade varken på telefon, sms eller messenger och hotellet öppnade inte förrän kl 12…. det slutade med att jag och Jakop bröt oss in!!

Efter vår lilla frukost på rummet åkte vi mot vårt sista hotell i Farham.

Vi valde bort alla motorvägar och startade vår resa mot kusten, en riktigt härlig biltur!

Varken jag eller Margreth har väll kollat in vägarna speciellt ordentligt och när jag helt plötsligt fattar var vi är gör vi en lite avstickare och kör in till Windsdor och gör ett besök utanför slottet. Vi kom så vi skulle få se en parad med det var lite för mycket folk för Jakop. En mysig liten ort, massor av flaggor och blommor och gamla hus.

När vi ändå är ute och kör så passade vi på att köra in till den kända galoppbanan Ascot. Där var förberedelser i fullgång och jag vet inte riktigt hur vi tog oss in men när vi körde ut, skakade vakterna lite uppgivet på huvudena och log åt oss, turister!!!

Vi hittade vårt hotell utan större krångel, åter igen ett bra val av Margreth. När vi hade installerat oss tog vi oss en promenad igenom samhället till The vintage the room, för lite Afternoon the. Jakop tyckte det var något för tjejer och vägrade gå med in, var rätt mycket tjattrande damer där när vi kom och fantastiskt massa prylar och pynt överallt. Jag och Magreth fikade, gott the och scons, clotted cream och sylter men smörgåsarna med lax var förfärliga!! Det måste vara konserverad lax, hemskt!!

Jakop väntade tålmodigt på oss för att sen få sitt älskade Mc!

Vi avslutade dagen på restaurangens baksida med varsin bok och lite virkande innan det blev lite kyligt och vi satte oss i baren. Vi åt även såsmåningom middag i restaurangen och försökte planera vår sista dag i England, vi flyger hem sent på torsdagskvällen!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Semester. Bokmärk permalänken.