Resans höjdpunkt!

Idag var det den stora dagen för Jakop men vi började med en lugn morgon och en promenad i området för mig.

Margreth har bokat alla 3 hotellen på resan och sett till att frukosten skulle ingå. Jag hade väll inte så stora förväntningar men så häftigt med en äkta lagad engelsk frukost! Jakop höll sig till bacon, rostat bröd med ”sylt” och choklad flingor. Margreth ville bara ha rostat bröd, marmelad, ägg och bacon medan jag bara valde bort bönorna! Det var faktiskt riktigt gott, och det visade sig som en riktigt bra start på dagen!

Efter utcheckning så gav vi oss av till nästa hotell, The wateredge canal cottage i Hillingdon. Vi körde lite fel, krånglade en del men så småningom kom vi fram.

Givetvis fanns inte bokningen och när vi visade vår bekräftelse dök ägaren upp och fixade allt!! Vi fick inte se rummet då utan vi lämnade in bagaget och gjorde klart allt. Rummet höll på att renoveras och de var inte riktigt klara men allt skulle vara klart tills i kväll. Vi litade på det och hoppade in i bilen och åkte till Warner Bros. Studio Tour London och the Making of Harry Potter!!

Vilken fantastiskt ställe!! I och för sig så har vi kostat på oss en Deluxe tour, och jag tycker nog att det var väl använda pengar! Vi var framme lite mer än en timme i förväg och redan när vi körde in på parkeringen fick vi ett fantastiskt mottagande! Vi kände oss verkligen speciella, egen parkering precis vid ingången, personalen tig emot oss utanför entrén, inget köande utan rätt in. Medan vi väntade på vår start tid besökte vi shoppen och tog oss en fika.

Kl 15 började vår två timmars privata guidning, vi var 6 personer, vi och tre Italienare, var av pappan i familjen var dansk, dottern grym på språk och en otrolig trevlig italiensk mamma som inte pratade något annat än italienska. Vår guide hette Kevin och var otroligt duktig!

Efter två timmars rundvandring med massa special information så åt vi lite mat innan vi gick in igen! I och för sig köpte Jakop en ny trollstav, fläderstaven, innan vi gick in! Sen gick vi runt i mer än tre timmar till!! Vi spelade in film när vi flög på kvastar, åkte tåg var i förbjudna skogen, drack honungs öl (inte så gott) och mycket mer!

Innan vi åkte hem så köpte Jakop en mycket speciell ring, choklad grodor och lite till! Jakop är nöjd och allt har gått bra! Det gick bra att ta oss tillbaka till hotellet och rummet är jätte fint, luktar målar färg och allt är nytt! Jakop behövde lite egentid innan sängen så jag och svärmor avslutade dagen i baren med varsitt glas vin!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Semester. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Resans höjdpunkt!

1. Farmor skriver:

Hoppas många läser din blogg. Så kul att läsa i efterskott. Och vilka fantastiska bilder. Ska vids syellan.