Sista dagen

Började dagen med en kort morgonpromenad i duggregnet. Gillar verkligen de engelska husen, smått mysigt och ombonat. Det är roligt att se alla barnen i sina skoluniformer på väg till skolan.

Det blev Engelsk frukost för mig och kontinental för dom andra innan avfärd till Portsmouth.

Det var blåsigt och grått och inte så mycket folk vid det gamla varvet. Vi gick inte in på det historiska varv området utan tog en promenad rund The Spinnaker Tower, vi försökte locka med Jakop upp men lyckades inte.

Efter Portsmouth körde vi småvägar till Littlehampton, liten engelsk stad nära havet. Vi var först inne i centrum, som var så där intressant men jag fick köpa ett på leggings så jag slapp frysa om benen. Sen kom solen och vi åkte ner till havet, vilken härlig strandpromenad! Det blåste rejält och det låg massor av skum längs vattenbrynet! Stranden var klart svårpromenerad, ingen fin klapperstens strand utan runda stenar som var klart obekväm att gå på, men vi tog oss ner till vattnet ändå och om det inte blåst så mycket så var det klart badbart!

Vi åt lunch utomhus och njöt av solen och blåsten innan vi körde till Brighton, sista stoppet innan det var dax att åka till flygplatsen. Brighton verkar hur mysigt som helst, vi körde runt i stadens centrum innan vi parkerade vid strandpromenaden, Jakop vägrade gå ur bilen, rädd för att vi skulle missa flyget, så det blev en kort stopp.

Inga missöden sista biten till flygplatsen, vi lyckades både hitta rätt, tanka bilen och lämna tillbaka den på rätt ställe!

Att ta sig genom säkerhets kontrollerna till flyget gick smidigt för mig och Jakop men sen fick vi vänta på Margreth, de gick igenom hela henne och allt handbagage, hon fick packa om och till och med drogtesta sin nässpray. Sen blev lite shopping och ett glas prosecco innan en lite försenad avfärd. Vi fick en fin flygtur större delen av resan hem, den sista kvarten var lite skumpig och mörk, Jakop trodde vi flög in i döden men allt gick bra och vi kom fram till ett regnigt Sverige! Efter lite om och men lyckades Saga plocka upp oss och köra hem oss. Det har verkligen varit en härlig resa!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Semester. Bokmärk permalänken.

2 svar på Sista dagen

1. Farmor skriver:

Slutet gott allting gott. Tack Jakop och Eva för fantastiska dagar.

2. Farmor skriver:

Tittar tillbaka på vår resa i England som var så härlig. Vi hann med så mycket utöver det som var huvudsaken med resan Harry Potter. Tänk om vi kunde göra något liknande igen.