Sol, regn och snö

Vaknade upp till ett underbart väder!

Det verkar som det finns varg rätt nära oss för både igår och nu på morgonen såg vi rester av rådjur. Campingägarna vill inte säga varg utan det kan ju vara hundar från gårdarna runt omkring!

Dagen började i strålande sol och ca 7-9° varmt. Alla vill till snöbaren vi fann igår så vi bestämde att vi skulle åka dit. Jakop vill inte åka ägglift så vi försökte oss på en alternativ väg. Det gick inte så bra, men vi åkte mycket skidor. Resten av gänget kom heller inte rätt men vi lyckades leta oss fram till varandra och till en mysig ställe för lite vila.

Efter lite vila och chokladmousse var Jakop redo att åka med dom andra, vi hittade snöbaren men tappade bort Peter och Micke som testade lite off pist åkning,! Det gick väll inte allt för bra men de bröt inget och lyckades så småningom komma ner.

När vi kom till snöbaren ändrade sig vädret blixtfort! Det blåste upp och det började snöa. De stängde snabbt massa liftar och dirigerade om oss från pisterna. Vi såg en lite lavin och de sprängde några stycken till runt backarna. Det blev lite kaos och mycket folk så när Jag och Jakop kom upp på 2600 meter och bara skulle ner till byn och det fanns ingen blå markering ner så åkte vi äggliften ner till mellanstationen. Nu gick det att åka ägglift! Sen åkte vi ner. Det går nu riktigt bra för honom!!

Efter lite afterski hos Päivi så tog jag, Päivi och Claes en promenad upp till en gård ovanför oss. Campingägarna har sagt att det är dom dom producerar de lokala ostarna vi äter. Vi hittade ingen butik men vi fick en skön promenad!

Vi avslutade dagen med middag på restaurangen. Det är verkligen god mat där!! I morgon börjar dom flesta att åka hemåt, de vill hinna med lite shopping på vägen hem. Vi stannar till på fredag!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Semester. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Sol, regn och snö