Tänk att vi har det så bra

Vi startade vår lugna dag med en fantastisk cykeltur, vi var iväg strax före klockan 7 så det var inte någon trafik och värmen var okej. Vi fick en härlig runda, backig, jag tror att det är en grej här att man ska cykla upp till en utsiktsplats ovanför Viganj, 9% lutning och så lång så jag undrade ett tag om uppförsbacken aldrig skulle ta slut. Många cyklar med elcyklar, jag kan förstå det för det var grymt jobbigt, men utsikten var fantastiks! Nedförsbacken var enligt mig lite för mycket, jag börjar bli orolig för mina bromsar. Jag vill egentligen inte cykla över 40 km/h men Peter var uppe i över 64 km/h, dessutom är vägen riktigt kurvig!

När vi kom hem var det dags för bad och frukost. Våra fina platser från i går var givetivs upptagna men efter ett tag fick vi platser bredvid, vi var inte helt ensamma idag men tillräckligt för att även J följde med ut och badade.

Dagen har gått fort, alldeles för fort, vi solade, badade åt lunch på stranden och sen helt plötsligt var det kväll. Vi gjorde några ärenden i byn och sen tog vi bilen utefter vägen där vi cyklade i morse, bara för att se var vägen slutade. Vägen tog slut i Loviste, en väldigt mysig by med en vik med massa båtar som låg för ankare. Hit vill Peter cykla i morgon och det får han göra helt själv, jag har fått nog av backar och tänker paddla kajak istället!

Peter grillade kyckling till middag och vi satt alla ute och njöt av kvällen och live musiken från restaurangen nedanför oss.

Dagen största överraskning var att Peter äntligen slänger sina älskade crocs, han har nu slängt två par skor på den här resan, så vi var tvugna att handla nya så han inte behöver gå barfota!

Sen kan jag meddela att trots att vi ligger på premiumplats alldeles vid vattnet så är det 100 trappsteg från stranden och upp till oss!! Inte konstigt att jag är lite trött i benen!

Om Eva

Jag heter Eva och jag har valt att starta den här bloggen för att min anhöriga och mina vänner ska kunna följa mig och min familj på våra resor. Min familj består av mig och min man Peter och våra barn Saga, Nova och Jakop. Familjen har utökats med Sagas man Niklas och son Matteo, Vi älskar att åka omkring på vägarna med vår husvagn och bara vara. På hemsidan lägger jag även upp mina bilder från mina paddlingar runt om på hav och i sjö
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.