Påskresa

Påskafton började med en härlig runda ner till havet och inköp av färska frallor från bageriet!

Vi rullade vidare ner till Ängelholm för att handla på Ten Points outlet. Det blev några nya skor till oss var innan vi åkte vidare till en spännande restaurang som öppnar den här helgen för säsongen!

Holly smoke BBQ mitt ute i ingenstans eller någonstans vid Kaperup, eller Nyhamnsläge. Vilket häftigt ställe men tyvärr började det regna och man sitter ute men det fanns platser under tak. Vilken mat!! Rökt kött som legat i en smoker i massa timmar med härliga röror! Helt fantastiskt!

Efter den fantastiska maten rullade vi vidare och hamnade i Viken. först testade vi att ställa oss i hamnen men där fanns det inget bra ställe att stå på. Till slut hamnade vi på Larssons ställplats, en grön äng några få meter från Viken.

På kvällen blev det lite eldning och mys.

Påskdagen började med en morgonpromenad till bageriet. Det blev lite sent med det berodde nog mest på att det helt plötsligt blev sommartid. Frukost ute och sen rullade vi vidare.

Idag hamnade vi iRåå, tänkte vi skulle stå i hamnen med där var det vägbygge så det gick inte. Så nu står vi på Rååvallars ställplats. Vi tog en promenad och bara råkade hamna på Trivas och åt gott. Nu ska vi njuta av dimman , havet och gott sällskap!

Publicerat i Dagbok | 1 kommentar

Påskfirande

Den här påsken vågade vi inte åka så långt hemifrån med tanke på att vi snart måste vara barnvakt när nästa barnbarn kommer!

Vi drog ner till Båstad på skärtorsdagen och mötte upp Anderssons på Båstad camping. Det var ett tag sen vi träffades sist så det var riktigt mysigt. Vi åt gott och regnet öste ner.

Nya bilen passade bra att dra vagnen och vi r riktigt nöjda.

På Långfredagen sken solen och efter morgonpromenaden blev det frukost ute i solen.

Barnen Anderssons kom och vi åkte till Hovs Hallar och åt super fin påskbuffé!

Givetvis ösregnade sen hela kvällen men vi myste och hade det trevligt ändå!

Publicerat i Dagbok | 1 kommentar

Vi åker hemåt

Vi kom upp! I och för sig sandade jag rejält den 70 m långa backen… lite slitigt men väl värt besväret. Det är lite svårt att få upp video på den här sidan så därav bara bilder.

Innan vi åkte for åt vi frukost med barnen och fixade det sista, jag han handla ytterligare lite garn så jag klarar mig hem. Det är plusgrader, solen skiner och snön smälter. När vi lämnade Sundsvall var vägarna rejält blöta och en del underkylda vägbanor så det var en lite slirig resa. Vi åkte dok inte så längt utan stannade på samma ställe som när vi åkte upp, Gysinge Herrgård. Vi tog en kort promenad på kvällen tog det lugnt och myste.

Sista biten körde vi på söndagen, nu var vägarna torra, i alla fall inte isiga.. (regnet kom när vi närmade oss hemma). Vi körde på och tog bara något kort fika stopp. och körde in på tomten vid 15 tiden.

Vi har haft en härlig paus från vardagen, fått åka längd men det blev ju inte den semestern som vi tänkt oss men så roligt att träffa Nova igen!