Så varmt vi har det, men så härligt! Det blev två nätter i Coswig, med sol, bad och promenader. Vi såg även lite på VM fotbollen och bara tog det lugnt.















Vi hade bestämt oss att på söndagen bär den tunga trafiken inte kör tugga mil, en lång sträcka förbi München, men så blev det inte efter 25 mil var det dax att tanka och äta lite så vi lämnade motorvägen och åkte in mot ett litet samhälle för att få lite bättre pris på dieseln. Efter lite krångel, felkörning och backande så hittade vi en mack men när jag fjärde in så rann det disel ur bilen, massor!! Vi såg spåret där jag kört och under bilen en stor pöl och det verkligen rann ner!!




Den här gången tröttnade jag verkligen och en söndag i Tyskland är allt stängt!! Efter samtal med Emma och ChatGPT så verkar detsom vi måste besöka en verkstad men bilen går att köra så vi körde till en ställplats vid ett thermobad och typ ett hälsocenter. Vi slog läger och efter J fått mat i bilen så gick vi och åt på den mat på Elsa med en otroligt trevlig servitör som gav oss råd och tips om var vi skull ända oss och att vi skulle hänga på låset när verkstaden öppnade.








Katarina hängde med oss i Nisse och vi drog iväg kl 06:00. Efter 3 försök så fick vi hjälp av en jätte trevlig kille på en stor verkstad MGS. De lyfte upp bilen pillade lite och ser att diselfiltret behöver bytas men det är inte någon panik, de kan inte riktigt förklara vad som är fel och de har inga filter hemma utan det måste beställas (tar 2-5 dagar). Killen säger att om det var hans bil så hade han kört ändå, inget kan gå sönder i motorn och allt såg bra ut det är bara ett gammalt filter, inga trasiga slangar eller något annat. Det kändes lite som de inte trodde oss utan trodde det var kondens från AC! Vi beslutade att köra! Men först måste vi se till att någon lyssnar på Katarinas lungor, hon hostar nu grymt mycket, har ingen röst och febern är tillbaka.




Vi letade efter hur vi kan få vård i Tyskland och inser att Stråhles inte har några blåkort med sig, har inte sånna. Men vi hittade en privatklinik som efter lite om och men tog emot. Så nu har hon fått massa mediciner hittat ett apotek och vi åker tillbaka för att hämta Magnus och Moffe och dra vidare!





Vi tog en kort paus i Nürnberg för att besöka Berger Camping butik men trots att det stod på hemsidan att de hade portabla AC som man hänger ut genom fönstret så var de slut, de hade heller inga myggnäts dörrar. Så vi åkte vidare!



Det var lite kö och en rejäl bilolycka (passerade samtidigt som ambulans kom så vinkel i alla fall inte stillastående när vägen stängdes av. Efter ett tag inser vi att vi inte har satt våra GPSer på samma ställe så stannar vi och bestämmer att vi åker upp u bergen till Mayrhofen. Efter alla år med Katarinas tjat så åkte vi äntligen hit!! Trötta och hungriga parkerade vi och gick direkt till restaurangen och åt schnitzel tog något att dricka och bara njöt av att vara framme.








Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.